Verpakkingen
Zoutelande Blond
Concert At Sea is uitgegroeid tot een van Nederlands meest succesvolle en grootste muziekfestivals, gecreëerd door de leden en de crew van BLØF. Ze beleven er veel plezier aan door de grootste artiesten binnen- en buitenland uit te nodigen. En door hun eigen bier te serveren! In 2018 kreeg ik de opdracht om een bieretiket te ontwerpen, vernoemd naar hun grootste hit 'Zoutelande'. Een mix van 'vintage' en 'Zeeland', luidde de briefing. De illustratie is geïnspireerd door de beelden van de Zoutelande videoclip.
De Groote Wei
Onder de naam ‘De Groote Wei’ brouwt Sophie Horstink zelf, met de appels en peren van haar ouders’ fruitbedrijf, heerlijke ciders. Voor de ciderij ontwierp ik het logo, de huisstijl en de etiketten. Elke cider heeft z’n eigen vink. Zo prijkt op het etiket van de Prikvink de distelvink, beter bekend als puttertje. In het logo en op haar allereerste, eigen cider vind je de appelvink terug.
Alarmfase 2
Op het allerlaatste moment werd ik in 2019 opnieuw gevraagd om het nieuwe bieretiket voor het Nederlandse muziekfestival Concert At Sea te ontwerpen. Het moest eenvoudig maar effectief zijn en verwijzen naar de bekende vuurtoren van het festivaldecor. Ik moest heel snel werken, dus gebruikte ik alleen karakteristieke typografie en kleuren die het een maritieme uitstraling zouden geven. Had veel plezier hieraan te werken, ondanks het gebrek aan tijd. Enige echte tegenvaller was dat ze ervoor kozen het niet te gebruiken. You win some, you lose some.
BÖKKERS MÖLLE
Bastiaan Bökkers, molenaar in hart en nieren, runt de Bökkers Mölle in Olst. Bökkers is een echte molenaars familie. Sinds 1789 in één rechte lijn van vader op zoon. Bastiaan is al de zesde generatie. Gedreven door windkracht en ambacht maalt hij uiteenlopende meelproducten om in de winkel van zijn molen te verkopen. Aan mij de vraag om een nieuwe verpakking (en ook een nieuwe huisstijl) te ontwerpen.
Modern Freak Show
Het was een lang gekoesterde droom van singer-songwriter Robert Baarda: zijn eigen album. Naast het bedenken van de verpakkingsvorm, het ontwerpen van de hoes, de cd, het boekje e.d. heb ik samen met Robert ook de hoes staan zeefdrukken in wit en brons op zwart karton. Wat resulteerde in 295 genummerde en gesigneerde exemplaren waar we uiteraard zeer trots op zijn.
Monsieur Bojangles
Een stoere verpakking die die kwaliteit, vakmanschap en authenticiteit uitstraalt. Naast de houthakker en enkele typografisch elementen, tekende ik ook de kenmerkende sluiting van de armbanden voor de achterzijde, waar het verhaal van het merk en het product wordt verteld. Wereldwijd een veel gekopieerde verpakking geworden, wat ik dan weer als compliment beschouw.
Asilda Store
Anastasia Petukhova is een gepassioneerde fotografe uit L.A. die graag eropuit gaat met haar analoge camera's. Het is een lifestyle geworden, voor haar en vele andere fotografen wereldwijd. Zodoende begon ze een online winkel met producten die bedoeld zijn voor de dagelijkse dosis inspiratie. Ze had verpakkingen nodig die daarbij aansloten.